متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور ۱۹۰ کیلومتر است
[ad_1]
ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: میانگین سالانه احداث خطوط ریلی در کشور ۱۹۰ کیلومتر است.
خیراله خادمی امروز (28 اردیبهشت) در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه راه آهن اندیمشک – خرم آباد – دورود گفت: در پروژه راه آهن دو خطه امام – تهران در منطقه لرستان هستیم که اولین راه آهن است. خطی در کشور که از بندر امام خمینی (ره) شروع می شود تا بتوانیم کالا را به مرکز کشور که در حال حاضر قدیمی ترین مسیر ریلی است برسانیم، یعنی از شمال به این استان وارد می شود. خوزستان و به دورود می رسد.
وی خاطرنشان کرد: این محور با طراحی های قدیم و جدید نزدیک ترین محوری است که می تواند به آستارا برسد و مرکز کشور تا بندر امام خمینی 900 کیلومتر فاصله دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: این محور یکی از مقرون به صرفه ترین مسیرهایی است که قبل از انقلاب طراحی شده بود و تاکید شد که این کار بعد از انقلاب انجام شود.
خادمی تصریح کرد: از جمله کارهای انجام شده در دولت احمدی نژاد، احداث دو خط ریلی بندر امام به اهواز و اهواز به اندیمشک بود که در سفر ریاست جمهوری به خوزستان افتتاح شد.
وی با بیان اینکه این محور بلوک ساختمانی محور راه آهن شمال به جنوب غرب کشور است، افزود: این محور 1500 کیلومتر طول دارد که یک هزار و 100 کیلومتر آن موجود است و با احداث 400 کیلومتر جدید شرق. – کریدور غرب، کل کشور را خواهیم داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر 15 هزار کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد و بنا داریم تا پایان سال 200 کیلومتر دیگر را تکمیل کنیم.
خادمی ادامه داد: میانگین سالانه احداث خطوط ریلی در کشور 190 کیلومتر است و سال گذشته هدف گذاری شد تا 470 کیلومتر خط ریلی در کشور احداث شود که 240 کیلومتر آن به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: ردیف بودجه پروژه های ریلی کشور 37 هزار میلیارد ریال است که با توجه به هزینه اجرای این پروژه ها کافی نیست، در صورت تامین منابع، ظرفیت ساخت سالانه 500 کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد.
انتهای پیام
[ad_2]