دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardایزی پایپ ۲۵ درصد از بودجه خود را به تبلیغات دیجیتال اختصاص داد/ مدیرعامل کنزاکس: اسپانسرینگ سینما و کنسرت Cost benefit موثری نداشت دیام برد
[ad_1]
زمان مطالعه: 3 دقایق
هشتمین رویداد صبانه (صبحانه دیجیتال صباویژن) میزبان مهدی نجاری، مدیرعامل گروه صنعتی ایزی پایپ (برندهای ایزی پایپ و شیرآلات کوسری) و محمدرضا حسنی، مدیرعامل کنزاکس تولز بود تا داستان موفقیت خود را در کسب و کار با ذینفعان به اشتراک بگذارند.
25 درصد از بودجه صرف تبلیغات دیجیتال می شود
این رویداد دو سخنران داشت که در ابتدای مراسم مهدی نجاری مدیرعامل شیرالات کسری درباره رقابت در بازار گفت: قرار نیست بازار جدیدی ایجاد کنیم، بلکه می خواهیم سهم رقبای خود را به دست آوریم. «مشکل ما این است که نه تنها در حال گسترش در بازار ساخت و ساز و مسکن هستیم، بلکه هر روز با محدودیتهای بیشتری مواجه میشویم. شاید بسیاری از دوستان ندانند، اما حدود 800 برند شیر در بازار وجود دارد.
جبرئیل زاده مدیر بازاریابی کسری در پاسخ به سوال DM Board در مورد بودجه اختصاص یافته برای تبلیغات دیجیتال و محیطی گفت: قبل از شروع تبلیغات جزو 15 برند برتر بودیم اما با تبلیغات توانستیم در بین برندهای برتر قرار بگیریم. پنج برند برتر کشور.» برای این منظور ۲۵ درصد از بودجه را صرف تبلیغات دیجیتال و ۷۵ درصد آن را صرف تبلیغات غیر دیجیتال کردیم.
مزایای هزینه های حمایت از سینما و کنسرت موثر نبود
در قسمت دوم این رویداد، محمدرضا حسنی، مدیرعامل کنزاکس، درباره استفاده از تبلیغات ATL گفت: اگر بخواهیم در ذهن مخاطب بمانیم، به فکر استفاده از ATL افتادیم. از ابتدا استراتژی ما بر اساس تمایز بود. به همین دلیل سعی کرده ایم این تمایز را هم در محصول و هم در بازار رعایت کنیم. در بحث رسانه ای سعی کردیم به رسانه هایی برسیم که رقبا کمتر از آن استفاده کردند. هدف ما این بود که برند خود را به شیوه ای متفاوت به مردم معرفی کنیم. البته از سینماها و کنسرت ها هم حمایت مالی کردیم، اما آن طور که انتظار داشتیم، بازدهی موثری در هزینه ها نداشتیم.»
این مدیر عامل در مورد علت صرف هزینه برای تبلیغات در فیلمو گفت: آماری منتشر شده که نشان می دهد حدود 70 درصد فضای VOD در فیلمو موجود است. ما تحقیقات گسترده ای برای ایجاد تبلیغات در محیط و فضای دیجیتال انجام داده ایم. وی ادامه داد: متاسفانه شرایط کلان اقتصادی به گونه ای است که نمی توان به درستی برای امور مالی برنامه ریزی کرد.
چرا TVC انتخاب خوبی برای Kenzax بود؟
وی در پاسخ به این سوال که تبلیغ قهرمانی پرسپولیس برای شما چطور پیش رفت، گفت: خیلی خوب پیش رفت زیرا بیشتر مخاطبان ما آقایان بین 25 تا 45 سال هستند و مسابقات فوتبال راه خوبی برای نمایش محصولات ما به مردم هستند. تبلیغات تلویزیونی می تواند بسیار موثر باشد.
این مدیرعامل در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات برندینگ باید به طور مداوم انجام شود یا خیر، توضیح داد: «ابتدا باید بدانیم سازمان ما کجاست. مثلاً نباید فقط بررسی کنیم و ببینیم رقیب اصلی ما تا الان چه کار کرده و دقیقاً همین کار را انجام دهیم! بلکه باید توجه کنیم که در چه مرحله ای از رشد برند و رشد سازمانی هستیم و چه مولفه هایی در اختیار داریم تا بتوانیم اقدامات مورد نظر را بعداً اجرا کنیم. سعی می کنیم تبلیغات مستمر انجام دهیم».
نیروی کار و انعطاف پذیری محصول، دو عامل موفقیت
مدیر عامل کنزاکس دیگر عوامل موفقیت مجموعه خود را انعطاف پذیری تیم دانست و گفت: یکی از دلایلی که کنزاکس توانست به موفقیت قابل قبولی دست یابد انعطاف پذیری سازمان بود. ما سعی کردیم این انعطافپذیری را در دو سؤال در مورد نیروی انسانی و محصول اعمال کنیم. نکته مهم دیگری در این داستان آمده است; ما سعی کردیم موانع درون سازمانی را حل کنیم و به جای حاشیه ها به متن بپردازیم، به نظر من حل این ماجرا یکی از بزرگترین چالش های هر سازمانی را حل می کند.
[ad_2]